تعریف بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی پارتیزانی(GUERRILLA MARKETING) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" در سال 1982 تشریح شد، روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است. ( که بازاریابی مخفیانه نیز نامیده می شود)

به نقل از مقاله نوشته شده توسط دکتر کامبیز حیدر زاده و شراره عاضدی تهرانی چاپ شده در مجله تدبیر

/ 13 نظر / 40 بازدید
نمایش نظرات قبلی
عاشورا

بسم الله الرحمن الرحیم سلام، واقعه ی کربلا گذشت ... دیروز در کربلا یزیدیان سر حسین (ع) را به نیزه کردند و امروز نیز همان یزید منشان تیشه بر اسلام ناب میزند و افسوس که بر این ستمگران خیال نابودی اسلام ناب هنوز پابرجاست ... و امروز عاشورا افتتاح شد . www.ashoora.ir عاشورا فقط از عاشورا نمی گوید ! عاشورا از تفکر ناب عاشورا و عاشوراییان می گوید و می نگارد... از عشق ، ایثار ، سکوت ؛ از نگاه های بی انتها ... و از شهادت ... مفتخریم که در این راه در تمامی حوزه های مرتبط دینی و فرهنگی نیازهای شما را تامین کنیم . خواهشمندیم با عضویت در عاشورا و با بیان نظرات ارزشمندتان ما را در پیشبرد و گسترش فرهنگ عاشورا یاری نمایید . سیستم بی نظیر کاربری اعضا ، بانک جامع مقالات ، بانک کم نظیر و جامع صوتی و مجموعه تصاویر متنوع ، تنها بخشی از خدمات ماست. و در انتها ، خواهشمندیم ما را به لیست دوستانتان اضافه کنید. کربلا ادامه خواهد داشت ... به امید حضورتان پایگاه جامع عاشورا www.ashoora.ir

سعید کهن

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما با توجه به بازدیدی که از وبلاگتون داشتم من رو به دادن پیشنهاد همکاری وتبادل لینک راغب کرد امیدوارم با قرار دادن نام وبلاگ فن و دانش ساوه در لیست پیوند هاتون در جهت شناسایی و توسعه هرچه بهتر این وبلاگ و دانش مدیریت به ما و دیگر دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک کنید. به امید موفقیت روز افزون برای شما مدیریت وبلاگ مدیریتی فن و دانش ساوه www.fanodanesh.blogfa.com

غریب دوست

آیا به دنبال راه حلی ساده و عملی برای افزایش آمار وبلاگ یا وبسایت خود هستید؟ آیا به دنبال راه حلی ساده و عملی برای افزایش فروش محصولات خود دارید ؟ آیا از گران بودن قیمت تبلیغات یا فرستادن ایمیل تبلیغاتی خسته شده اید؟ در این مجموعه آموزشی به طرز کاملا عملی به شما یاد میدهیم : 1- چگونه پیج رنکمان را در گوگل بسیار سریع به 10 برسانیم . 2- چگونه بدون ارسال هیچ مطلبی در وبلاگ یا سایتمان روزانه بالغ بر 10000 بازدید کننده داشته باشیم. 3- چگونه بینندگان سایتمان را مجبور بدیدن تبلیغات خودمان و خرید محصولاتمان بکنیم و انگیزه آنها را بتحریک در بیاوریم. 4- چگونه بدون داشتن هیچ لیست ایمیلی شخصی افراد !!! سرور اصلی یاهو را مجبور به ارسال ایمیل تبلیغاتی INBOX ی كنیم 5- چگونه ده ها میلیون ایمیل را مطعلق به ایرانیان را جمع آوری کنیم و آنها را مجبور به دادن ایمیلشان بما بکنیم. بجای اینکه هزاران و میلیونها تومان برای تبلیغ سایت یا محصول خود به سایتهای پر بازدید بپردازی فقط مبلغ بسیار ناچیزی برای خرید این بسته آموزشی صرف کرده و جلوی ضرر و زیان را بگیرید. >>>> http://cdmc.mihanblog.com/post/534 <<&lt

محسن خواجه محمدی

وبلگ خوبی دارید........ما که استفاده کردیم. ضمناً به وبلاگ ما هم سر بزنید..اگر مایلید تبادل لینک کنیم[گل]

سلام این مبحث قسمتی از پایان نامه ی لیسانسم بود که واقعا موضوع جداب و جالبی هست خصوصا اگر در ایران بتونیم از‌ اون استفاده کنیم البته به نظر من نه در جهت صرفا فروش کالا بلکه در جهت افزایش آگاهی و فرهنگ سازی . چیزی که جامعه ما واقعا به اون نیازمند هست. علاقمند هستم باز هم در این حوزه تحقیق کنم به خصوص برای پایان نامه فوق لیسانسم . کتاب Guerrilla Advertising خیلی جالب هست در این زمینه

اصغر

سلام مهندس وب شما خیلی خوبه . لطفا به ما هم سربزنید .

هادی

سلام به شما متن ایراد دارد: بازاریابی چریکی یک روش منظم غیر معمول هست و نه نامنظم! منطق نظم بازاریابی چریکی بر اساس تغییر شرایط استوار است ولی به هر جهت بی نظمی در حرکت وجود ندارد. با استفاده از کلمه ترفیعی نویسنده در مفهوم کلام ایراد وارد نموده: پلکانی به معنای اصلی نزیکتر است. بودجه بسیار کم هم دیگر نمی دانم یعنی چه؟ اصرار به کلمه بسیار چه مفهومی دارد؟ به گمانم مطلبی نوشته اید - با ذکر منبع - برای اینکه آرشیوتان را ناقص نکرده باشید! آن هم فقط یک پاراگراف! شما که خود متخصص کار هستید چرا؟ دلم گرفت! متن زیر ممکن است برای شما مفید باشد: http://blog.teczip.com/%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-884.html#more-884

حمید قضاتی

سلام و عرض خسته نباشید سوالی از من پرسیده شده که خلاصه سوال این است : شرکت بوتان محصول جدید ماکروویو خود را تولید کرده است با این تفاوت از محصولات دیگر (ناآشنائی مردم با محصول ، عدم آشنائی با بازرگانی آن) – تحقیقات بازاریابی انجام شده است – خوشنامی بوتان مشخص شده – از خدمات آن راضی هستند حال نگرانی مسئولین انتخاب روش و شیوه بازاریابی محصول جدید است – نمی خواهند هیچ نقطه منفی برای مشتریان پیش بیاید – سوالات ذیل مطرح شده است ۱- آیا این محصول را با نام بوتان عرضه کنند یا با نام دیگری ۲- کانال توزیع کدام باشد ؟ کانالهای فعلی یا مکان جدید اگر به عنوان مشاور بازاریابی بودید چه پیشنهادی می دادید ؟ ۳-مهمترین شیوه تحقیق یا تبلیغ در این زمینه کدام است؟ ۴- در حین ورود محصول جدید به بازار بازاریابان شرکت در مورد عناصر آمیخته بازاریابی چه باید بکنند؟ ۵- با توجه به اینکه محصولات بوتان در چارچوب مدل مشاوران بوستن به شرح ذیل است آبگرمکن پولساز شوفاژ دیواری آینده دار ماکروویو؟ در صورتیکه سیلندرهای آن خورنده یا سگ هستند ممنون اگر راهنمائی کنید hamidghozati@gmail.com