تبليغات تلويزيونی موثر يا تکراری ؟؟؟؟

آيا تبليغات تلويزيونی تاثير خود را از دست داده است؟آيا اکثريت مردم توجه کمی به تبليغات تلويزيونی دارند؟عده ای می گويند مردم زمانی که تلويزيون می بيننددر زمان پخش آگهی کانالی ديگر را انتخاب کرده وتبليغ را نمی بينند.چند درصد از مردم جامعه به تبليغات تلويزيونی توجه دارند؟بيائيد کمی به زمان گذشته برگرديم زمانيکه تبليغات تلويزيونی که نوعی از تبليغات رسانه ای هستند در تلويزيون ايران بسيار کم بود مردم به آن توجه می کردند کم کم از حدود ۱۳-۱۴ سال پيش اين نوع بليغات شدت گرفت مردم هم توجه بيشتری نشان دادند بطوريکه شايع بود که با تيليغات تلويزيونی شرکتها محصولاتشان را به راحتی هرچه تمامتر می فروشند .آيا اينگونه بود ؟بله تا حد بسيار زيادی اينگونه بود می توان گفت که در شرکتهائی مثل شرکت کره اطلس طلائی با تبليغات تلويزيونی به موفقيت چشمگير رسيدند البته شرکتهائی در موضوعهای ديگر مثل ماکارونی -غذای کودک وشوينده هانيز موفقيتهای خوبی کسب کردنداما بازياد شدن شرکتهائی که محصولاتشان را از طريق تبليغات تلويزيونی ترويج می کردند اين نوع تبليغ تا حدودی کم اثر شد حالا موقع ابتکار بود شرکتهائی در اين زمان موفق بودندکه به نوعی تبليغ آنها فقط اطلاع رسانی نبود بلکه کنجکاوی وتوجه مردم را به خود جلب می کرد يا جمله ای را ورد زبان مردم می نمودشرکت گلرنگ اينکار را به نحو احسن بکار برد وبه فروش خوبی رسيد .چندی پيش شرکت پاک تبليغاتی را باموضوع پاک يادت نره پخش کرد که به نوع خود جالب بود بله حالا زمان ابتکار است هر محصولی که خواهان موفقيت باشد بايد ابتکار در آن بکار رفته باشد چه در طراحی وکيفيت ساخت وچه در نوع تبليغات محصولاتی موفق هستند که در کنار موارد ذکر شده ذهنيت خوبی را در مردم ايجاد نمايند الگو برداري از محصولات ديگر خوب است ولی اگر بطور کامل کپی شود محکوم به شکست است حالا می بينيم که محصولاتی که تبليغات تلويزيونی يکنواخت داشته ونوع ساخت تيزر آنها تکراری است نه تنها در ذهن مردم تاثير گذار نيستند بلکه باعث به هدر رفتن سرمايه سازندگان خود نيز می شوند اکنون شما تنها در صدی از تيزرهای تلويزيونی را به ياد داريد که مربوط به تبزرهائی است که به نوعی متفاوت از بقيه می باشند در وبلاگ کسب و کار پويا (مديريت بازاريابي) در موردانواع جاذبه های مورد استفاده در تبليغات تلويزيونی مطلب جالبی آورده شده آن را حتما مطالعه کنيد.

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ٤:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/٥/۱۱
تگ ها :