استفاده از شخصيت های معروف در تبليغات

سالها است که شرکتها برای تبلیغات محیطی از شخصیتهای معروف جوامع مانند فوتبالیستها و هنر پیشگان استفاده می نمایند اما در خصوص نتیجه این تبلیغات بحث فراوان است . آیا این نوع تبلیغات در همه جوامع و در مورد همه نوع کالا نتیجه بخش است ؟

اخیرا در یکی از جاده های شمال کشور به بیل بوردی برخورد کردم که یک فوتبالیست نوعی کاشی ساختمانی را تبلیغ می نمود یا بیلبوردی که با حضور یک فوتبالیست دیگر جهت تبلیغ لوازم برقی خانگی تهیه شده بود . اما تحقیقات نشان داده است که این نوع تبلیغات بیشتر برای البسه -ساعت مچی -گوشی تلفن همراه و لوازمی از این قبیل کاربرد دارد. استفاده از مشاهير در مورد كالاهاي مصرفي كاربرد بيشتري دارد و در مورد كالاهاي صنعتي تاثير آن به صفر مي رسد. اما يك بحث ديگر آيا شما با ديدن يك تبليغ كه در آن هنرپيشه يا فوتباليستي شركت داشته تصميم به خريد يا حتي فكر كردن به كالا را خواهيد داشت ؟

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ۱۱:٠٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/۱/٢۱
تگ ها :