ضرورت وجود مدير مارک تجاری در سازمانها

اتفاقی که در سالهای گذشته برای شرکت زمزم رخ داد را حتماْ به خاطر دارید این شرکت به دلیل عدم ثبت مارک تجاری خود با مشکلات عدیده ای روبرو گشت . در ساختارهای بازار یابی شرکتهای ایرانی اهمیتی به مدیریت مارک تجاری به عنوان یک زیر شاخه اصلی بازاریابی داده نمی شود در حالیکه در تمامی شرکتهای بزرگ دنیا مدیر مارک تجاری وظایف مهمی را بر عهده داشته و مارک تجاری به عنوان یک دارایی مهم شرکت حتی در صورتهای مالی آورده می شود و به اطلاع ذینفعان شرکت رسانیده می شود . جدولهای مقایسه ای برای مارک تجاری شرکت و مارکهای رقیب آورده می شود و میزان افت یا افزایش ارزش مارک تجاری در آن ذکر می گردد. بنا به دلایل مذکور شرکت ایران خودرو مدیر برند سمند را بکار گرفت تا به اتفاقی مانند زمزم دچار نگردد . ( البته ایران خودرو قبلا در نامگذاري پژو پرشيا با اين مشكل روبرو گشت كه نام اين خودرو را به پژو پارس تغيير داد.)

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ۱۱:۳٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/٩/٦
تگ ها :