تعريف بازاريابی در ويکی پديا

بازاریابی پیشه و حرفه ایجاد پیوند میان تولیدکننده (یا تولیدکننده بالقوه) یا ارائه دهنده خدمات از یک سو و مشتری‌های بالقوه و بالفعل از سوی دیگر است. بازاریابی از پیایندهای اجتناب‌ناپذیر و التزامی نظام سرمایه‌داری است. هرچند بازاریابی تنها به کشورهای سرمایه‌داری محدود نمی‌شود. شگردهای بازاریابی در همه سامانه‌های سیاسی و بسیاری از جنبه‌های زندگی کاربرد دارند. در پدید آوردن شگردهای بازاریابی دانش‌هایی مانند روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد نقش بازی می‌کنند. بازارِیابی از طریق آگهی، بیلبورد و تبلیغات با بسیاری از هنرهای خلاق نیز سر و کار پیدا می‌کند. بازاریاب‌های کامیاب معمولاً تمرکز و توجه‌شان کاملآ بر مشتری و خواسته‌ها و نیازهای او متمرکز است. و یکی دیگر دیگر از روشها استفاده از شرکت بازاریابی است

شرکت‌های تجاری معمولاً هزينه‌های سنگيني به منظور بازاريابي سنتی متحمل مي‌شوند بنابراين امروزه تمامی تکنیکهای بازاریابی بصورت الکترونیکی نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرند که با نام بازاریابی الکترونیکی شناخته می‌شوند. در این روش بازاریابی همان شیوه‌های گذشته با کمک اینترنت توسعه یافته و مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. نمونه خوبی از این ابزار موتورهای جستجو هستند. امروزه بسیاری از مردم اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو بدست می‌‌آورند و قرار گرفتن یک سایت در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو کمک زیادی به بازاریابی آن می‌‌نماید.(آدرس www.wikipedia.org)

نظر شما در مورد اين تعريف چيست ؟

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ٢:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۸/٢۳
تگ ها :