تبليغات اينجا ٬ تبليغات آنجا ٬ تبليغات همه جا

امروز همگی در معرض تبلیغات قرارداریم تیلیغات تلویزیونی ‌‌‌٬ رادیویی٬اینترنتی٬روزنامه ها ٬بیلبوردها٬اتوبوسها٬ورزشگاههاو حتی پشت پیراهن داوران . مطابق علم رفتار مصرف کننده در معرض تبلیغات قرار گرفتن به معنی توجه به آن نیست به راستی ما چقدر به تبلیغات توجه نشان می دهیم و آنها را به ذهن می سپاریم آیا تبلیغات تلویزیونی بهتر به ذهن سپرده می شود یا تبلیغات محیطی ؟البته علم رفتار مصرف کننده تاثیر تبلیغات تلویزیونی را بیشتر می داند بدلیل اینکه هم شنیده می شود و هم دیده می شود . آیا مصرف کنندگان به نوعی تبلیغ زده نشده اند؟ آیا دیگر تبلیغات سه چهار دقیقه ای ! بین سریالها تاثیر در خور توجهی دارند؟آیا تاثیر تبلیغات اینترنتی رو به افزایش است ؟ آیا تبلیغاتی که به نوعی سوال را ذهن مصرف کنندگان ایجاد می نمایند بهتر به ذهن سپرده می شوند؟ البته جواب تمامی این سوالات با تحقیقات از جامعه در معرض تبلیغ مشخص می گردد. شرکتهای تولیدی گرایش زیادی به تبلیغات نشان می دهند و هزینه بالایی برای آن صرف می نمایند. آیا ممیزی بازاریابی در شرکتهای ایرانی وجود دارد؟ که بطور دقیق تاثیر تبلیغات برای کوتاه مدت و بلند مدت را بررسی نماید. حال یک سوال : شما چقدر در زمانیکه به یک سوپر مارکت مراجعه می کنید تبلیغات کالاهای در معرض دیدخود را به یّاد می آورید؟ دوست من سلام ٬پاک یادت نره ٬پاکسان به سلامت خانواده می اندیشد و...چقدر به ذهن شما خطور می نماید؟

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ۳:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۸/٧
تگ ها :