تبليغ محيطی Saatchi & Saatchiبراي گردن بند

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ۱۱:٥٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۸/٢۸
تگ ها :

تعريف بازاريابی در ويکی پديا

بازاریابی پیشه و حرفه ایجاد پیوند میان تولیدکننده (یا تولیدکننده بالقوه) یا ارائه دهنده خدمات از یک سو و مشتری‌های بالقوه و بالفعل از سوی دیگر است. بازاریابی از پیایندهای اجتناب‌ناپذیر و التزامی نظام سرمایه‌داری است. هرچند بازاریابی تنها به کشورهای سرمایه‌داری محدود نمی‌شود. شگردهای بازاریابی در همه سامانه‌های سیاسی و بسیاری از جنبه‌های زندگی کاربرد دارند. در پدید آوردن شگردهای بازاریابی دانش‌هایی مانند روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد نقش بازی می‌کنند. بازارِیابی از طریق آگهی، بیلبورد و تبلیغات با بسیاری از هنرهای خلاق نیز سر و کار پیدا می‌کند. بازاریاب‌های کامیاب معمولاً تمرکز و توجه‌شان کاملآ بر مشتری و خواسته‌ها و نیازهای او متمرکز است. و یکی دیگر دیگر از روشها استفاده از شرکت بازاریابی است

شرکت‌های تجاری معمولاً هزينه‌های سنگيني به منظور بازاريابي سنتی متحمل مي‌شوند بنابراين امروزه تمامی تکنیکهای بازاریابی بصورت الکترونیکی نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرند که با نام بازاریابی الکترونیکی شناخته می‌شوند. در این روش بازاریابی همان شیوه‌های گذشته با کمک اینترنت توسعه یافته و مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. نمونه خوبی از این ابزار موتورهای جستجو هستند. امروزه بسیاری از مردم اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو بدست می‌‌آورند و قرار گرفتن یک سایت در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو کمک زیادی به بازاریابی آن می‌‌نماید.(آدرس www.wikipedia.org)

نظر شما در مورد اين تعريف چيست ؟

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ٢:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۸/٢۳
تگ ها :

چه روزهايی جهت بازاريابی الکترونيکی بهترين محسوب می گردند؟

بنا به گفته  emarketer تحقيق انجام گرفته توسط exact target بر اين موضوع تاكيد مي نمايد كه "بهترين روزها براي باز نمودن نامه هاي الكترونيكي الزاما بهترين روز ها براي براي كليك روي موضوع مورد نظر نمي باشد. "البته بيشترين در صد مراجعات براي توجه به مارك تجاري مهم مي باشد در حاليكه كليك نمودن  بر روي موضوع بعنوان هدف تلقي مي گردد . اين تحقيق مشخص نموده كه زمانيكه شما نامه هاي تجاري الكترونيكي خود را از يكشنبه تا جمعه ارسال مي نماييد بيشترين گشايش را خواهيد داشت  اما اگر شما به كليك توجه داشته باشيد آخر هفته بهترين زمان است . با توجه به يافته هاي exact target بيش از 97%كمپين ها از دوشنبه تا جمعه فرستاده مي شوند.

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ۱٠:٠٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۸/۱٦
تگ ها :

دو تبليغ محيطی خلاقانه از دوراسل و باربيکيو

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ٩:٤٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۸/۱٤
تگ ها :

تکنيک استفاده از نامهای تجاری مشابه

استفاده از نامهای تجاری مشابه به مارکهای تجاری معروف سالها است که در کشورهایی که قانون کپی رایت در آنها رعایت نمی شود متداول است البته این به اصطلاح تکنیک در جوامع با سطح سواد پایین کاربرد دارد. و با تبلیغات مناسب و بالا بردن آگاهی مردم به راحتی قابل خنثی شدن است . اما در کشور ما نوع دیگری از تقلب وجود دارد و آن استفاده کامل از مارک تجاری معروف می باشد که مقابله با از طرف شرکتهای مادر کار ساده ای نیست بطور مثال سری به فروشگاههای نه آنچنان معتبر لوازم ورزشی بزنید مارکهایی آشنایی مانند پوما ،آدیداس ، نایک و...که براحتی توسط چین یا ایران کپی شده اند. اگر به جزیره کیش رفتید در مورد مارکهایی مانند  DIESEL,LACOSTE,ZARAحتماً دقت نماييد.

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ۸:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۸/۱۳
تگ ها :

تبليغات اينجا ٬ تبليغات آنجا ٬ تبليغات همه جا

امروز همگی در معرض تبلیغات قرارداریم تیلیغات تلویزیونی ‌‌‌٬ رادیویی٬اینترنتی٬روزنامه ها ٬بیلبوردها٬اتوبوسها٬ورزشگاههاو حتی پشت پیراهن داوران . مطابق علم رفتار مصرف کننده در معرض تبلیغات قرار گرفتن به معنی توجه به آن نیست به راستی ما چقدر به تبلیغات توجه نشان می دهیم و آنها را به ذهن می سپاریم آیا تبلیغات تلویزیونی بهتر به ذهن سپرده می شود یا تبلیغات محیطی ؟البته علم رفتار مصرف کننده تاثیر تبلیغات تلویزیونی را بیشتر می داند بدلیل اینکه هم شنیده می شود و هم دیده می شود . آیا مصرف کنندگان به نوعی تبلیغ زده نشده اند؟ آیا دیگر تبلیغات سه چهار دقیقه ای ! بین سریالها تاثیر در خور توجهی دارند؟آیا تاثیر تبلیغات اینترنتی رو به افزایش است ؟ آیا تبلیغاتی که به نوعی سوال را ذهن مصرف کنندگان ایجاد می نمایند بهتر به ذهن سپرده می شوند؟ البته جواب تمامی این سوالات با تحقیقات از جامعه در معرض تبلیغ مشخص می گردد. شرکتهای تولیدی گرایش زیادی به تبلیغات نشان می دهند و هزینه بالایی برای آن صرف می نمایند. آیا ممیزی بازاریابی در شرکتهای ایرانی وجود دارد؟ که بطور دقیق تاثیر تبلیغات برای کوتاه مدت و بلند مدت را بررسی نماید. حال یک سوال : شما چقدر در زمانیکه به یک سوپر مارکت مراجعه می کنید تبلیغات کالاهای در معرض دیدخود را به یّاد می آورید؟ دوست من سلام ٬پاک یادت نره ٬پاکسان به سلامت خانواده می اندیشد و...چقدر به ذهن شما خطور می نماید؟

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ۳:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۸/٧
تگ ها :

خواص لازمه نام و نشان تجاری

۱- باید گویای منافعی باشد که محصول به خریدار می رساند.

۲- باید بیانگر کیفیت محصول باشد.

۳- تلفظ و شناخت آن آسان باشد و نیز بتوان آن را به یاد آورد.

۴- باید متمایز از دیگران باشد.

۵- در کشور و زبان دیگری معنی نامعقولی نداشته باشد.

یه نقل از کتاب مبانی مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر ترجمه علی پارسائیان

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ٧:۳٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۸/٥
تگ ها :

تبليغ محيطی جالب کانن

  
نویسنده : Hamid Saeedi ; ساعت ٩:٢٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۸/۱
تگ ها :